Annons:
Etikettövrigt
Läst 2190 ggr
[MyCassie]
1/20/14, 6:19 PM

Hyra lastbil C-kort

Har ni tips vart man kan hyra en stor lastbil som kräver C-kort billigt, helst under 5000kr om möjligt då bensinen på en lastbil ligger på tusenlappar också, i Södermanland? Vi ska flytta från norr till söder, drygt 100mil och behöver hyra lastbil från Södermanland då den även skall lämnas där igen så i princip ska lastbilen köras ca 200mil allt som allt. Vi har kollat lastbilen.se redan, vi har kollat Volvo lastbilar, vi har kollat karlsbergs, vi har kollat de mindre alternativen hertz, Statoil och okq8 där vi då måste hyra två små lastbilar. En stor lastbil för c-kort vore det bästa alternativet men det kostar ju multum. Allt mellan 7-12 000kr exklusive moms och bensin vilket är ruggigt dyrt. Har ni några tips?

Annons:
[ludden]
1/20/14, 6:51 PM
#1

Hyrde från Berras biluthyrning i somras när jag hjälpte sonen och flytta var ganska billigt då vi åkte långt.

[MyCassie]
1/20/14, 6:56 PM
#2

#1 De har bara små lastbilar dvs B-kort bilar, ska vi ta sådant måste vi ta två vilket inte finns att tillgå. Vill helst ha en stor lastbil alltså vi pratar långtradare då.

[ludden]
1/20/14, 7:07 PM
#3

Okej ja då blir det genast knepigare att hitta en firma.

VildaVittra
1/22/14, 9:49 AM
#4

Hur mycket prylar har ni? Jag hjälpte min 83-åriga tant att flytta från en etagelägenhet på minst 120 kvm och vi lyckades stuva in allt i en normalstor flyttbil och hon hade inte lite prylar.

Man får ju stuva och bygga på höjden. I värsta fall ta någon riktigt stor sak på ett släp efter bilen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MyCassie]
1/22/14, 10:13 AM
#5

#4 mycket, vi är trots allt fyra pers i familjen plus djur. Det som tar mest plats är badrasserna till dubbelsängen, två gigantiska byråer och soffan som inte går att skruva isär. Vi får inte plats med allt i ett svep i en liten 17-18kubikare. Sen väger våra möbler en hel del också så överskrida maxvikten är lätt på en lite lastbil.

VildaVittra
1/22/14, 10:35 AM
#6

Jag skulle faktiskt begära en offert från en flyttfirma, det är mycket möjligt att ni kommer billigare undan så. http://flyttproffs.se/flytt-privat/bohagsflytt/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[MyCassie]
1/22/14, 1:06 PM
#7

#6 Redan gjort, 20 000kr skulle det kosta.

Upp till toppen
Annons: