Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 6401 ggr
mariatingsund
12/12/13, 7:53 PM

mixer för både grönsaker och frukt

Jag skulle vilja köpa en mixer, jag vill kunna använda för morotsdrink lika väl som smoothies, dvs både hårda och mjuka ingredienser. Har ni råd?

Vilka som går enklast att diska, vilka som är tystast, vilka som är bra till båda dessa och vilka som är mest prisvärda.

Om ni har egna erfarenheter, vore jag glad om ni skrev vilken modell ni har och vad ni tycker om den.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Exxozzie
12/12/13, 9:17 PM
#1

Råsaftcentrifug gör saft av allt. Snabbt går det också. :)


mariatingsund
12/16/13, 2:58 PM
#3

Jo fast jag vill inte bara ha juicen utan all fibrer också. Tänkte på Blender, men vad är egentligen skillnad mellan Mixer och Blender, matberedare och råsaftcentrifug?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

LinaLj
12/16/13, 4:46 PM
#4

#3 Skillnaden är att i en mixer så purear man frukten/grönsaken med hjälp av knivar. Kör man tex ett äpple i en mixer får man i princip äpplemos.

En råsaftcentrifug river (oftast) frukten/grönsaken och skiljer där efter vätskan från fruktköttet. Kar man ett äpple i en sådan får man äpplejuice. fördelen är även att man inte behöver ta bort kärnor, kärnhus osv.

Vill man ha både och får man satsa på ett lite dyrare alternativ med extra tillsatser, tex en assistent.

mariatingsund
12/17/13, 10:31 PM
#6

det är synd att man inte skriver t.ex. ljudnivån till sådana maskiner, det kan vara säkert väldigt olika. Men  det som är tystast är inte nödvändigtvis bäst. Matberedare har jag, men den hackar inga nötter. Blender med stark motor borde motsvara mina behov, men jag är fortfarande rådlös. Jag tittade på denna, men många tycker att det är alltför högljutt och att det är jättesvårt att få isär för rengöring. http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedning/blender/wilfa-bl-1200b/170272.3407/

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Metnal
12/30/13, 11:16 AM
#7

jag har en magic bullet och jag hade aldrig klarat mig utan den. Den kan allt! vet att det finns kopior på tex. Ö&B för runt 300 kr. rekommenderar stakt!

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

kickboard
12/30/13, 12:32 PM
#8

Har en effektiv OBH Nordica mixer som är lätt att ta isär, men ljudnivån är visserligen hög.  Å andra sidan är ju tiden man använder dem relativt kort, för det går ju snabbt att få resultat.

mariatingsund
1/26/14, 9:31 AM
#9

alla klagar på ljudnivån, så det tror jag man får räkna med när det kommer upp till några hundra watt. Till slut kom jag till skott, och fyndade denna för 599 Kr på Elgiganten. Nu hoppas jag att den ska funka länge o bra. Man kan använda att göra juice med filter-tillsatsen, och hacka grönsaker lika väl som banan … för att nämna hårda o mjuka varor, samt både kallt och varmt. Och beklagar, men det gick inte bifoga bilden, tråkigt när tekniken inte fungerar. I alla fall är det en Philips, HR2094 http://www.philips.se/c/koeksapparater/aluminium-collection-750-w-2-l-glasbehallare-med-filter-justerbar-hastighet-och-puls-hr2094_00/prd/sv/

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: