Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 5074 ggr
Misarn
11/29/13, 2:04 PM

Julpynta

Hur ser det ut när ni har julpyntat hemma? Visa gärna bilder :-)

Annons:
Carrosh
11/29/13, 11:12 PM
#1

Den här tråden ska jag följa =) Har inte börjat med något pynt än, och det lär inte bli så mycket heller. Första julen i detta boende, där jag dessutom är inneboende, så det blir spännande att se hur det blir =)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[MyCassie]
12/1/13, 12:19 AM
#2

Rött och simpelt. Har inte så många tomtar utan låter gardinerna och julstjärnorna samt fönsterljusstaken vara blickfångare.

Carrolinline
12/1/13, 3:43 AM
#3

Kommer inte att julpynta alls , flyttar 16e december till annan lägenhet så känns inte lönt :)

Halvdansken
12/1/13, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min julpyntning. Ja - hela.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
12/1/13, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

ett av mina fönster

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[MyCassie]
12/1/13, 11:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ena fönstret i vardagsrummet.

Annons:
[MyCassie]
12/1/13, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Köket

[tk1971]
12/2/13, 1:52 PM
#8

Julpynt hos oss: en gigantisk lysande snöflinga i uterumsfönstret och två hyacinter (för att jag tycker om doften) som råkat hamna i tomteprydda småkrukor (de var de enda som passade storleksmässigt). Mer tror jag inte vi tar fram. Dels för att vi bägge ogillar julen, dels för att julgrejerna ska tas undan snart igen.

[tk1971]
12/3/13, 2:30 PM
#9

Jo förresten, det blev en julgrej till. Jag köpte en sån där sjuarmad elljusstake för endast 49,90 på Ica idag. Den var så billig och vi hade ingen bra sen tidigare så jag tog den. Men nu blir det nog inget mer!

[Tilde]
12/4/13, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tyvärr har jag inga julstakar eller julstjärnor, men jag tänkte hänga upp lite grejer vi faktiskt har imorgon (även om det inte är mycket). Det kommer nog nästa år, då vill jag även ha en riktig julgran! 

Sen har jag gjort en egen julkrans också - samt påbörjat ett "julträd" av kottar! 🙂

designbyBrismo
12/18/13, 7:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Traditionen med jul tycker jag personligen ligger i att ta fram "samma" saker år från år. Något man har en relation till . . . Jag gillar återbrukstänket och på loppisar finns allt mellan himmel och jord - som gjort för att skapa egna juldekorationer. Och till småpengar. Addera vad naturen ger, gärna ätbart, och det blir som bäst. Här har jag använt mig av en granrisgirlang (plast) som virats ihop till en krans. Kransen ligger på ett fat som fyllts med nötter och citrusfrukter. En hög gjutjärnsljusstake ger tyngd åt arrangemanget. Under pepparkaks-baket passade jag på att göra hål i ett hjärta. Fint band träddes i och hänger som dekoration runt ljusstaken. Sprider riktig juldoft i hela bostaden!  Enklare kan det inte bli och det blir julgranskänsla och ätbart i ett! God Jul på Er alla!

Läs gärna min blogg eller se min hemsida!

Åsa S
12/21/13, 5:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är lite bilder

Åsa S
12/21/13, 5:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

bild 2

Annons:
Åsa S
12/21/13, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bild 3

Upp till toppen
Annons: