Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 4330 ggr
Stallmima
10/31/13, 5:52 PM

Ugnsrengöring...

Nu har jag städat ugnen och tycker det luktar urka av de medel jag använder  🤮  Tips emottages för det mest naturliga man kan använda och göra rent ugnen med, det skall bli rent och det skall inte sätta sig i maten som tillagas

Annons:
Stallmima
11/1/13, 10:22 PM
#2

#1 Tack! Det skall jag verkligen prova  👍

dolfen
11/1/13, 11:57 PM
#3

Själv brukar jag blanda rengöringsmedel och vatten och sedan spraya på ytan jag vill ha ren. Både i och på spisen.
Sedan gör jag något kul medans medlet verkar. (Hellre än att jag sliter och skrubbar helt i onödan.)

Angående rengörningssprayer:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/afaforsakring/pressrelease/view/lundaforskning-om-rengoeringssprayer-och-staedares-haelsa-918575?utm_source=alert&utm_medium=email&utm_campaign=Alert&utm_content=

Niklas
11/3/13, 11:29 AM
#4

Såpa kan man också använda. Det luktar inte illa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[tk1971]
11/4/13, 7:43 AM
#5

Hörde nånstans detta tips: ättika i en skål sätts in i ugnen i en timme på 50 grader. Sen ska det vara lätt att få bort allt.

Obs: jag har inte testat själv, så jag vet inte om det funkar. Vad beträffar lukt så lär det stinka ättika efteråt…

Åsa S
11/4/13, 11:58 AM
#6

Ättikslukt försvinner snabbt jag brukar göra ren tvättmaskinen med ättika + använder ättika som mjukmedel till underkläder, och tvätten luktar ingen ättika alls.

Annons:
Niklas
11/4/13, 3:38 PM
#7

#6: Hur mycket ättika har du i när du ska göra rent tvättmaskinen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Åsa S
11/6/13, 7:56 AM
#8

nån deciliter ättika brukar jag lägga i tvätttrumman + ha ganska vatten när jag kör ett program utan tvätt

Niklas
11/6/13, 9:34 AM
#9

Tack!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Intehärutandär
11/7/13, 12:14 AM
#10

Jag använder vanlig grönsåpa (& har alltid gjort). Häll i ugnen, sätt på ugnen och värm såpan ett tag så all smuts lyfts upp. Använd en disksvamp och ren trasa. Ev stålull om det skulle behövas till riktigt hårda fläckar. (Jag har alltid en plåt längst ned, som tar allt dropp. )

dolfen
11/8/13, 7:27 PM
#11

#10 - Smart det där med dropp-plåten!

Upp till toppen
Annons: