Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 8622 ggr
Djurälskaren87
10/27/13, 1:28 PM

doftar fräscht

hej! jag vill ha tips på sköljmedel som luktar fräscht, även städartiklar som luktar mycket, gärna citrus eller pärondoft. JUst nu har jag testat några städartiklar med citrus doft från ajax men känner knappt något och jag vill att det skall lukta städat och fräscht när man moppat golven eller torkat av borden samt rengjort på wc

tips?=)

Annons:
Lill-Kisse
10/27/13, 6:16 PM
#1

Använder aldrig sköljmedel. Vill inte ha onödiga kemikalier mot kroppen. Dessutom luktar sköljmedlen illa - inte rent.

Såpa och Ajax diskmedel är bra rengöringsmedel. Vill jag ha något med extra doft, väljer jag tallbarrsdoft.

Djurälskaren87
10/27/13, 6:19 PM
#2

1"smaken är som baken,delad;)

kan någon som använder sköljmedel ge mig bra tips på något ni varit nöjda med? samt städrtiklar.

kickboard
10/27/13, 7:15 PM
#3

Tallsåpa doftar fräscht som rengöringsmedel.

Djurälskaren87
10/27/13, 7:16 PM
#4

vart kan man köpa de?

Lill-Kisse
10/27/13, 11:33 PM
#5

Kom att tänka på en sak till.
Fönsterputs sätter extra piff på känslan av att ha nystädat. Spraya och putsa speglarna. Doften av fräschör sprider sig i hela lägenheten.

Halvdansken
10/28/13, 12:03 PM
#6

Finns Froggy i Sverige? Det är ett miljövänligt märke här i Danmark, och min favorit är köksrengöringen (fett o kalk) som är baserat på grapefrukt. Luktar jättegott, inte alls "kemiskt".

Tyskt märke, så det borde finnas i Sverige också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
kickboard
10/28/13, 1:18 PM
#7

Tallsåpa har vi i Finland, men kan tänka mig att grönsåpa är samma sak.

Lill-Kisse
10/28/13, 2:52 PM
#8

#7 Det stämmer precis. Min "Grönsåpa" är baserad på tallolja och kan köpas i vilken välsorterad dagligvarubutik som helst (dvs livsmedelsbutiker).

Djurälskaren87
10/28/13, 7:08 PM
#9

jag vill mer ha doft som pärn,jordgubb och citron, tycker inte grönsopa luktar så mycket;)

yoanna
10/28/13, 8:45 PM
#10

Jag har inte hittat något som luktar päron eller jordgubb, och citron e jag inte ett fan av :P. Men jag använder Grumme Smultron som diskmedel och Softlan Äpple som sköljmedel :)

Något med päron skulle ju vara intressant! Hoppas att det finns någon här som hittat det. :D

Fridaaaa
11/4/13, 4:51 PM
#11

Jag har sköljdmedel, tvätten blir inte inte bra annars tycker jag, då jag inte har torktumlare. De blir inte lika mjuka osv tycker jag (svårt att förklara), när de självtorkar utan sköljmedel i.
Jag tycker vår tvätt luktar gott med sköljmedel, vi har softlan, antingen äpple eller vanilj (tror jag det är).

Ajax har vi när vi moppar t.ex golven (allrengöring).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wingren
11/22/13, 7:43 PM
#12

Det här är egentligen bara en tes men om man har parfymfritt eller "neutralt" rengöringsmedel, skulle man inte kunna droppa i lite eterisk olja? Då kan man ju välja doft själv :p Någon som vet? :)

Jag har sköljmedel som luktar vanilj o aprikos, kommer inte ihåg märke men är något vanligt iaf. Börjar dock bli trött på det nu så skulle också vilja ha nytt :p

Gasoline
11/22/13, 8:35 PM
#13

Softlans sköljmedel med äppledoft luktar fräscht, milt och mysigt. När jag hänger tvätt här hemma sprider det sig en mild doft av detta och jag älskar det!

Annons:
bia
1/21/14, 1:53 PM
#14

Man kan blöta ner en microfiberduk tex och skvätta på lite sköljmedel och sen lägga trasan på ett element. Eller om man föredrar eterisk olja så funkar det lika bra. Då luktar det mycket längre än när man städar och man kan blöta upp den några gånger till och det luktar fortfarande gott.

[Mustangcab]
1/21/14, 10:52 PM
#15

Rent doftar inte😃

Exxozzie
1/22/14, 7:37 AM
#16

Jag brukar droppa eterisk olja i hörnen på handdukarna i badrummet. Det blir inga fläckar av oljan. Jag tycker de naturliga dofterna är mycket trevligare än de som finns i rengöringsmedel. De är så starka. =/


teezan
1/23/14, 4:10 PM
#17

mina favoriter när det gäller sköljmedel är comfort sensation (jordgubb, blåbär eller blåklocka), de är dock lite dyrare men jag tycker de luktar så gott :)

SpiritualLight
1/25/14, 10:21 PM
#18

Jag känner en tjej som häller i några droppar eterisk olja i mopphinken tillsammans med grumme tvättsåpa. Och jäklar så fräscht det doftar!!!

Citron och tallbarr.

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

[Älskamig]
3/10/14, 6:16 PM
#19

Jag köpte städ-våtservetter på City Gross för ett tag sedan, då dem kostade 10 kr/paketen. Suveräna, och de ger ifrån sig en fantastisk lukt efter att man använt dem. Går t.o.m att putsa fönster med dem, om man torkar bort med en pappersduk efteråt :)

Rekommenderar dem verkligen. Tror de finns kvar på City Gross, fast kan möjligtvis kosta några kronor mer nu då :) 

Har både i dofterna citron & jasmine :)

[erikam]
3/14/14, 11:05 AM
#20

comfort sensations strawberry är det godaste och bästa sköljmedlet genom tiderna, det doftar så otroligt underbart och länge. Det är som sagt lite dyrare men behövs en ytterst liten mängd så flaskan räcker länge :)

Annons:
Malin688
3/18/14, 7:39 PM
#21

ADE Äppeldoft är ett allrengörings medel som luktar sjukt gott och det luktar rent i en vecka! :D Jobbar som städerska och använder det både hemma och hos kunder :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

yoanna
3/19/14, 3:19 PM
#22

#21 Kan man få tag på det städmedlet på tex ica, willys osv? 🙂

Malin688
3/19/14, 3:56 PM
#23

Kan bli svårt, brukar finnas där städfirmor köper sina medel :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Upp till toppen
Annons: