Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 3405 ggr
mariatingsund
2013-09-06 09:24

ang tvättmaskin funktion

jo jag undrar om det finns vitsord eller beskrivning om hur tvättmaskinen behandlar tvätten. Då menar jag inte hastighet, centrifug, grader o diverse, utan hur den behåller kläderna hela. Frågan dök upp när vi köpt en ny tvättmaskin, och sen dess får jag alltid utslitna kläder efter varje tvätt, även hål är inte så ovanligt. Dvs tvättmaskinens inre utformning måste vara så fel så kläderna får stryk. Har någon liknande erfarenhet?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
VildaVittra
2013-09-06 15:34
#1

Har du kollat ordentligt i trumman osv så det inte är någon skruv som inte är ordentligt i skruvad?

Sen så använder inte moderna maskiner lika mycket vatten som de gamla, så tvättmedelsmängden kan ju behöva justeras.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mariatingsund
2013-09-06 20:32
#2

Det är ingen skruv naturligtvis, däremot stora klaffar som skyfflar och slår tvätten. Min första tvättmaskin var helt utan sådana "klaffar" och tvättade rent den också. Undrar om trummans utformning är olika på olika tvättmaskiner och om man kan lära sig något så man hittar en bättre modell, eller kan bidra med tips till tillverkarna att de funderar på det. Jag vill självklart skona mina kläder. Det är ju onödigt att slita och slänga, speciellt när jag tvättar oftast arbetskläderna.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ciwifrukt
2013-09-13 08:50
#3

Mjukmedel är lätt frätande och hjälper till med hålen. annars så skyddar tvättpåsar kläderna ganska bra tycker jag. Använder om jag har ömtåliga kläder som ska tvättas :)

MVH Ciwi

Gasoline
2013-09-13 17:50
#4

När jag kollade på tvättmaskin ville dom att jag skulle köpa en tvättmaskin med en trumma som hade uppåtstående "bulor", detta skulle vara skonsamt mot den man tvättar. På vanliga tvättmaskiner trycks tvätten lätt ut lite i hålen och detta kan slita, speciellt om något hål är lite vassare. Men den tvättmaskinen låg inte i våran prisklass och den vi har nu fungerar alldeles utmärkt :-D

mariatingsund
2013-09-14 11:17
#5

jag ska nog gå till någon vitvaruaffär och frågar på just trummor. Det är faktiskt en aspekt som man inte alltid tänker på.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

glittertind
2014-04-03 00:04
#6

Vilket märke gäller det? Cylinda Sverigemaskinen? Vi har haft problem med detta märke, och har ett hyresbolag, som ansvarig, så det är svårt att påverka. Vi har fått söndertuggade T-shirts, förstörda underkläder i massor. Troskanten i midja och ben trasas upp. Sockarna förstörs och trasas upp i skaftet… Frottehandukarna blir trådiga och sladdriga… Gardiner är omöjliga att tvätta… De repas upp av hålens kanter i trumman.

Kolla runt hålen på trumman! Dra runt med nageln, och försök knäppa med den på kanten. Då ser man att hålens kanter är vända inåt mot tvätten . Jag har varit inne i butiker och kollat också…

Glittertind

Annons:
Upp till toppen
Annons: